czwartek, 30 sierpnia 2018

Przetwory: sos paprykowy

Mam dla Was super przepis, na sos paprykowy, który ostatnio zauroczył moje kubki smakowe. Mając na co dzień kontakt z wieloma wspaniałymi kobietami, bardzo często mam okazję degustować różnorodne produkty. Wczoraj jednym z nich był sos o pięknej czerwonej barwie, który otrzymałam z małym słoiczku. Idealny do mięs, kanapek, parówek - może spokojnie zastąpić ketchup. Kolorem i konsystencją w pierwszym momencie przypomniał przecier pomidorowy ale... smakiem rozbił bank! Po dokonanej degustacji, poczęstowaniu kilku osób i kilkukrotnym usłyszeniu, że jest super pyszny stwierdziłam, że muszę przepisem na ten sos koniecznie podzielić się nim z Wami. Co w tym momencie czynię.
Etap I
Składniki:
3 kg słodkiej czerwonej papryki
30 dkg papryki ostrej (polecam obrabianie jej w rękawiczkach)
3 główki czosnku
8 dkg soli
0,5 kg cukru
0,5 l oleju

Paprykę i czosnek przepuszczamy przez maszynkę, przez drobne sitko, następnie wkładamy je do garnka,, dodajemy sól, cukier i olej. Całość gotujemy 15 minut.

Etap II
Składniki:
1,5 szklanki octu
3 małe słoiczki koncentratu pomidorowego
7 liści laurowych - rozdrobnionych

Do drugiego garnka wlewamy ocet, dodajemy koncentrat i rozdrobnione liście laurowe. Gotujemy przez 10 minut.

Etap III
Po zagotowaniu obu garnków, zawartość łączymy w całość i znów gotujemy 10 minut - ciągle mieszając. Gorący sos wlewamy do słoików i pasteryzujmy min. 10 minut. Po wystygnięciu możemy rozpocząć degustację. 

Życzę smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz