Kampania ma nam pomóc bezpośrednio wesprzeć cele projektu, jakimi są zmierzenie się z problemem zagrożenia wykluczeniem społecznym grup, z którymi pracujemy od wielu lat – uchodźczyń, migrantek i kobiet z obszarów wiejskich – mówi Ewa Kozdraj, prezeska Stowarzyszenia „Dla Ziemi” i koordynatorka projektu.
Celem kampanii jest także dotarcie z informacją o Stowarzyszeniu i jego działaniach do szerszej grupy osób, które jeszcze nie słyszały o organizacji. W ramach kampanii stworzono utwór muzyczny autorstwa Tomasza Kozdraja, jego nagraniem i realizacją zajął się Cezary Socha, a materiał video stworzyła Karolina Balmas-Pęczuła. Klip można obejrzeć na portalu You Tube. Od momentu wystartowania kampanii obejrzało go ponad 38 tys. osób. Kampania obecna jest także w mediach społecznościowych – na portalu Facebook i aplikacji Tik Tok. Za pośrednictwem tych kanałów dotarła już do ponad 100 tys. obserwujących.
Bohaterkami kampanii są członkinie Kobiecego Kolektywu „Włączone” stworzonego w ramach projektu. To grupa kobiet pochodzących z terenów wiejskich oraz migrantek i uchodźczyń, które po wyjeździe ze swojego kraju zamieszkały w Polsce. Jak podkreśla Elżbieta Rojek, odpowiedzialna z projekcie za promocję i komunikację – Specyfiką Kolektywu jest to, że każda z jego członkiń ma inną historię, ale naprawdę bardzo wiele je łączy. Czerpią od siebie wzajemnie i pokazują, że różnice nie muszą być przeszkodą do tego, by wspólnie działać.
Kampania to nie jedyne działanie, podejmowane w ramach projektu „Włączone”. Do tej pory odbyły się już różnorodne warsztaty dla kobiet tworzących Kolektyw, zajęcia dla dzieci mieszkających w Ośrodku dla Cudzoziemców w Łukowie, wyjazd do partnerskiej organizacji norweskiej – spółdzielni socjalnej Vintage Baby.
Wiosną rozpoczęły się prace nad stworzeniem produktu, który będzie sprzedawany w sklepie społecznym „Rzeczy Drugie” prowadzonym przez Stowarzyszenie, a jesienią we współpracy z drugim partnerem projektu Gminną Biblioteką i Domem Kultury w Łaziskach wystartował cykl spotkań kobiecych organizowany w małych miejscowościach na Lubelszczyźnie. Byłyśmy już w Łaziskach, Gałęzowie Kolonii Drugiej oraz Niedźwiadzie – wylicza Ewa Kozdraj.
Wśród działań projektowych znalazły się także warsztaty dla kadry pedagogicznej pracującej w środowisku międzykulturowym, spotkania otwarte, kurs trenerski dla zespołu Stowarzyszenia „Dla Ziemi”. Wszystkie informacje o projekcie, wraz ze zrealizowanymi aktywnościami można znaleźć na stronie projektu.
Bardzo ciekawa kampania.
OdpowiedzUsuńTo naprawdę ważne, że zwracasz uwagę na tak istotną kwestię jak kampanie społeczne i ich wpływ na nasze społeczeństwo, zwłaszcza na wsi. Rzeczywiście, dobrze zaprojektowana kampania społeczna może mieć ogromny wpływ na zmianę postaw i zachowań ludzi w różnych obszarach życia.
OdpowiedzUsuńTwoje przykłady kampanii dotyczących zdrowego stylu życia, ochrony środowiska czy równości płci pokazują, jak wiele można osiągnąć poprzez skuteczną komunikację i edukację społeczną. Ważne jest, aby informacje były przekazywane w sposób klarowny, zrozumiały i dostosowany do odbiorców, zwłaszcza w mniejszych społecznościach wiejskich, gdzie czasem dostęp do informacji może być ograniczony.
Dodatkowo, zgadzam się z tobą, że kampanie społeczne powinny angażować społeczność lokalną i wykorzystywać jej zasoby, aby osiągnąć jak największy efekt. To buduje więź społeczną i mobilizuje ludzi do wspólnego działania dla dobra swojej społeczności.
Dziękuję za podzielenie się tym tematem i podkreślenie jego ważności. Mam nadzieję, że więcej osób zainspiruje się Twoimi słowami i podejmie działania na rzecz pozytywnych zmian w swoim otoczeniu.
dokładnie, też tak myślę, że najlepszą wróżką w Polsce jest Alicja ze strony http://wrozkaalicja.pl
OdpowiedzUsuńwróżbę online można zamówić szybko i bezpiecznie na mojej stronie. Wróżbę otrzymujemy do 60 minut na nasz email. Wróżka online 24h - Wykonuje. również oczyszczanie energetyczne i rytuały miłosne na naprawę związku lub powrót osoby na której nam zależy.