sobota, 15 września 2018

Artystyczna Anna

AAA! Mam dla Was świetną wiadomość! Wracam z tekstami dotyczącymi inspirujących kobiet żyjących na wsi i działających na jej rzecz. Po dość długiej przerwie, pragnę zapoznać Was z cudowną kobietą, której duszę przepełnia sztuka. Bohaterką tego wpisu jest Anna Maria Jonasz, którą śmiało możecie zapraszać do siebie, by móc realizować różne twórcze działania. Poznajcie się.

Nazywam się Anna Maria Jonasz, pochodzę z lubelskiej wsi. Aktualnie z mężem zmierzamy w kierunku życia na gruncie pełnym natury, gdzie w przyszłości planuję stworzyć gospodarstwo agroturystyczne wraz z galerią, w której prowadziłabym warsztaty. W tym roku zostałam magistrem sztuki, ponieważ zamiłowania do sztuk plastycznych, a zwłaszcza malarstwa czy tkaniny trwają we mnie od wielu lat. 
Moją pasją jest gospodarzenie z fantazją. Uwielbiam przygotowywać posiłki z wykorzystaniem naturalnego dobra, staram się korzystać z jadalnych kwiatów i ziół, które wzbogacają nie tylko wizualnie danie. Najpiękniejsze jest dla mnie to, że wtedy powstaje podziw i radość w ludziach i wspólnie możemy się zachwycać pomysłami i naturalną dobrocią roślin.
Wytwarzam herbaty na własny użytek, staram się aby w mojej spiżarce były atrakcje na każdy smutek. Śledzenie zbiorów sezonowych i zaplanowanie ich aby wystarczyły przez rok albo chociaż do końca zimy jest sztuką, którą opanowałam. Uczę się tego od kilku lat. Próbuję nowych przepisów, ponieważ jestem wielką eksperymentatorką. Malarstwo, towarzyszy mi od najmłodszych lat. Jednak nie maluję zbyt często, ponieważ dla mnie twórczość to szerokie pojęcie i rozlewa się na wszystkie dziedziny mojego życia. Okazjonalnie tworzę kosmetyki naturalne czy tkam tkaniny lub dziergam na drutach. Inspiruje mnie tradycyjne rzemiosło, jednak nie potrafię skoncentrować się na jednej dziedzinie, w której mogłabym się doskonalić. Mam silną potrzebę wymyślania i eksperymentowania w twórczości.

Uwielbiam urządzać miejsca, dobierać przedmioty czy rośliny, kształtować przestrzeń do życia. Odwiedzam lasy z wielką radością, uwielbiam pozyskiwać wiedzę, którą mogę wykorzystać w praktyce, dlatego większość książek, które czytam to właśnie specjalistyczne podręczniki czy księgi kucharskie. 
Obecnie pracuję nad projektem życia, ponieważ spodziewam się dziecka. Wcześniej podczas studiów okazjonalnie prowadziłam warsztaty plastyczne i kulinarne dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Przygotowywałam wystawy indywidualne oraz zbiorowe, odbywałam zagraniczne i regionalne podróże, w których pozyskiwałam ciekawą wiedzę, którą dziś wykorzystuję do moich eksperymentów kulinarnych.
Życie na wsi, w swoim domu z ogrodem niedaleko lasu jest dla mnie marzeniem, które staram się codziennie przybliżać. Pragnę tworzyć inspirujące obrazy, przetwory, oraz wspaniałe miejsce do wypoczynku dla ludzi. Taki wymarzony cel to bardzo wiele radości, która ułatwia pokonywanie tej drogi...

1 komentarz: